25 Mayıs 2019 Cumartesi

Yine bir vakıf kardeşliği yine İBB - Murat AĞIREL

Günlerdir yazıyorum.
Belgelerle anlatıyorum.
İstanbul seçimlerinin yenilenme nedeni İBB'yi rant kapısı haline getirenlerin işidir.
Bugün size yine içinde vakıf, para ve tuhaf ilişkilerin yer aldığı ihaleden bahsedeceğim.

İBB Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü (2018/562797 ihale kayıt numarası ile) "İstanbul Geneli Muhtelif Organizasyonlar ile tanıtım duyuru çalışmaları ve baskılı işlerin hizmet alım işi"ni (13.12.2018 tarihinde) ihale etti.
İhale iki ana başlıktan oluşuyor.
Tanıtım ve promosyon hizmetleri ile sergi, fuar ve kongre organizasyon hizmetleri…
Bu iki başlığın altında ise 133 kalem iş var. Uçak bileti temini, ayakkabı temini, konfeti makinesi temini, çocuklara yönelik şişme ve kostüm karakterler, halı kaplama gibi iş kalemleri bulunuyor.

İlgimi çeken ve garibime giden durum bu nasıl bir organizasyon ki 1 milyon adet kumanya temini, 15 milyon adet el ilanı basımı, 115 bin adet USB bellek alımı, 650 bin adet şapka temini, 5 milyon balon, 500 bin bez çanta, 5 milyon adet el bayrağı hazırlanıyor.
Mesela iş kalemleri arasındaki USB bellek alımı çok dikkat çekici.
Neden mi?
Anlatayım…
Sözleşmede 115 bin adet ancak nasıl oluyorsa bu adet daha sonra 250 bin adede çıkarılıyor. Bunun için de firmaya (11.01.2019 tarihinde) 6 milyon 360 bin TL daha sonra (28.02.2019 tarihinde) 1 milyon 590 bin TL olmak üzere 7 milyon 950 bin TL ödeme yapıldı.

USB bellek ile ilgili bilgi sahibi olduğum için yurt dışı bir USB satıcısı firma ile bağlantıya geçtim ve 250 bin adet USB için fiyat teklifi aldım. 8 ve 32 GB kapasiteleri için… Gelen teklif ortalaması 9,5-10 TL arasında. Uçak, gümrük ve nakliye maliyetlerini de hesaplattırıp ekleyince bedel 14-15 TL rakamlarına geldi.
Firma kaça fatura etmiş?
26 TL!
Peki bu ihalenin toplam bedeli ne kadar dersiniz?
181 Milyon TL!
İhaleyi kim almış?
M. Raif İnan'ın sahibi olduğu PlanB Organizasyon Tic. Ltd.Şti adlı firma.
Araştırdım tabi.

M. Raif İnan çok başarılı bir iş adamıdır kuşkusuz. Kendisi Tiyatral Sanatlar Akademisi Vakfı kurucusu aynı zamanda Cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan'ın oğlu Bilal Erdoğan'ın kurduğu Kartal Eğitim Vakfı yönetiminde. Vakıf kurucusu Bilal Erdoğan, TRT Genel Müdürü İbrahim Eren gibi isimler var.

Ne var bunda diyebilirsiniz.

Açıklayayım hemen.

M. Raif İnan'ın sahibi olduğu bir şirket daha var. A23 Medya ve Yapım Hizm. A.Ş. Bu ismi nereden tanıyoruz? Hani TRT de yayınlanan Vuslat dizisi var.
Hah işte onun yapımcısı.

Sayın İnan ile TRT Genel Müdürü ve Bilal Erdoğan aynı Vakıfta arkadaş. Dizi TRT'de yayınlanıyor falan hani içime kuşku düşmüyor değil.

Bu nedenle Sayın Raif İnan'a cevaplamasını ümit ederek bazı soruları yazıp mail attım. Cevap hakkını kullanmasını dileyerek kamuoyunun aydınlatılmasını talep ettim. Fakat yazım baskıya girene kadar herhangi bir açıklama olmadı.

Gönderdiğim sorular ise şu şekildeydi:
- İhaledeki kalemlerden biri olan USB alım işi 115 bin adet iken hangi gerekçeyle 250 bin adede çıktı?
- İhale ile ilgili 15 milyon basılacak el ilanı ve bayrak hangi etkinlikte kullanılacaktı?
- Cumhurbaşkanımızın oğlunun kurucusu olduğu Kartal Eğitim Vakfında nasıl bir görev yapıyor?
- TRT Genel Müdürü Sayın Şahin ile birlikte yönetim kurulunda bulunmuş mudur?
- TRT'ye verilen bu dizinin satışında Sayın Bilal Erdoğan ve Sayın Şahin ile olan vakıf arkadaşlığı ya da okul arkadaşlığının etkisi olmuş mudur?

Çünkü piyasa değerinin çok üstünde verilen maliyetlerle gerçekleştirilen ihalelerden hep iktidar üyeleri ya da onlara yakın isimler çıkıyor.

Şöyle bir iki adım geri çekilip baktığımda, diğer yazdığım yazıları düşündüğümde hep ama hep karşıma tek bir tablo çıkıyor.

İktidar ve şürekâsı diyebileceğimiz, yaklaşık bin kişilik bir grup, İBB aracılığıyla milletin üzerinde öyle bir kambur yaratmış ki "seçimler tekrarlansın"  feryadını en çok bunlar tekrarlıyor.

Aylardır yaşadığımız sürecin özeti aslında şu cümle: "Adama, kişiye, kişilere, gruplara, cemaatlere, vakıflara, derneklere hizmet işi bitti.


Murat Ağırel / YENİÇAĞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder