27 Kasım 2021 Cumartesi

SOL (KISA KISA - 27/11/2021)

 


(1)-Antalya'da sokak ortasında kadına bıçaklı saldırı

32 yaşındaki kadın eşinin erkek kardeşi tarafından bıçaklı saldırıya uğradı. Hastaneye kaldırılan kadının durumu ağır.

Ali D. aldığı bıçak darbeleriyle yere yığılan Naciye D.'yi darp ederek saçından sürükledi. Genç kadını görenler durumu 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirdi. Bölgeye polis ve sağlık ekibi sevk edildi.

5 yerinden bıçak darbesi aldığı belirlenen ve durumunun ağır olduğu öğrenilen Naciye D., ambulansla Serik Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı. Gözaltına alınan Ali D. ise polis merkezine götürüldü. 

(2)-Liseliler gerici öğretmene karşı imza kampanyası başlattı: Kız-erkek oturulmasını yasakladı

Ankara Reha Alemdaroğlu Anadolu Lisesi’nde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni Ali E.’nin gerici söylem ve davranışları öğrenciler tarafından tepkiyle karşılandı.

Ali E.’nin derslerinde kız ve erkek öğrencilerin yan yana oturmasına izin vermediğini,  kıyafetlerine ve koridorda beraber durmalarına karıştığını, iki arkadaşın birbirine sarıldığını gördüğünde gerici söylemlerde bulunduğunu aktaran Reha Alemdaroğlu Anadolu Lisesi öğrencileri okullarında böyle bir öğretmen istemediklerini dile getirerek bir imza kampanyası başlattılar.

(3)- Kadın işçiler isyan etti: ‘Çalışırken ölüyoruz’ 

Mersin’de paketleme işi yapan 300 kadın işçi aldıkları yevmiye ücretinin azlığına, iş güvenliği önlemi alınmadan çalıştırılmalarına ve bu sırada arkadaşlarını kaybetmelerine isyan etti. Kadın işçiler Mersin Toptancı ve Sebze Meyve Hal Kompleksi önünde eylem yaptı.

Sabahın erken saatlerinde Hal Kompleksi önüne gelen kadınlar, ağır çalışma koşullarından şikâyet ederek, ciddi bir yıpranmayla karşı karşıya kaldıklarını ve sağlıklarının da tehdit altında oluğunu söyledi. 

Edinilen bilgiye göre, kadınlar hiçbir güvencenin olmadığı şartlarda çalıştırılırken, iş güvenliği önlemi, denetim ya da sigorta girişleri de yok.

Öte yandan işçilerin ağır şartlara rağmen yevmiyelerinin 140 TL civarında olduğu öğrenildi.

(4)- Yedi gün yoğun bakımda kalan işçiyi tehdit edip sahte ifade hazırladılar

15 metre yükseklikten düşüp 7 gün yoğun bakımda kalan işçinin çalıştığı firma, işçi hakkında sahte ifade hazırlattı ve işçiyi tehdit etti.

Gaziantep’te yaklaşık 15 metre yükseklikteki bir işyerinin çatısından düşen işçi ağır yaralandı. Olay sonrasında hastaneye kaldırılan işçi, 7 yoğun bakımda kaldı. Belden aşağısını kullanamayan işçi şimdi ise çalıştığı firmanın dava açılmaması yönündeki tehdidi ile mücadele ediyor.

Düşüş nedeninin inşaattaki iş güvenliği eksikliklerinden dolayı yaşandığını aktaran Çatal, “Oraya bir merdiven daha atıp inşaatın çatısına çıkmam gerekiyordu. Merdiveni alıp çıkmak isterken dengemi kaybettim. Ayağımın altındaki kısım plastikmiş. Orası kırılınca kendimi bir anda aşağıda buldum. Oradan sonrasını hatırlamıyorum. Gözümü açtığımda hastanedeydim. 6 gün yoğun bakımda yatmışım. 7’nci gün gözümü açtım. Yere çakılınca sol kolum kırıldı. Belimde çok sayıda kırık var. Sol baldırımda kırık var. Kaburgamda kırık var. Şu anda belden aşağısını kullanamıyorum” ifadesini kullandı.

'Ben ifade yazıldığı tarihte uyanık bile değildim'

Yoğun bakımda tedavi gördüğü esnada adına sahte emniyet ifadesi düzenlendiğini aktaran Çatal, ifadenin işyeri sahibinin işine geleceği şekilde düzenlendiğini vurguladı. İfadede firmanın isminin geçirilmediğini paylaşan Çatal, “İmza benim değil sahte imza atmışlar. Ben ifadede yazılan tarihte uyanık bile değildim. Polisleri de kullanıp adıma sahte ifade hazırlamışlar. Olayın ardından patronlar hastaneye dahi gelmediler. Ben canımın derdindeyken bana tehdit mesajı atıyorlar. Mesajda ‘Bize dava açma. Şikayetçi olmazsan bir sene sana bakarız. Ama dava açarsan biz de sana dava açarız. Hastaneye senin için ödediğimiz parayı fazlasıyla senden alırız’ yazıyor. Benim 2 tane çocuğum var. Kiracı bir insanım. Bir kazancım olmazsa ailemin nasıl geçimini sağlayacağım. Şuan yardıma muhtaç bir haldeyim. Yetkililerden yardım bekliyorum” diye konuştu.

Firma tehdit etti

Çatal’ın babası Ahmet Çatal ise olayın ardından firmanın kendilerine yardım etmek yerine tehdit ettiğini belirterek, “Hastane parasını bizden çıkaracaklarmış. Oğlum orada sigortalı da çalışmıyordu. Sigortasını yapmamışlardı. Orada hiçbir güvenlik önlemi yok. İnşaat da kaçakmış. Şu an tek tesellimiz oğlumuzun canının sağ olmasıdır. Oğlumun adına sahte ifade hazırlamışlar. Biz dava açıp hakkımızı arayacağız. Ben yetkililere sesleniyorum. Bunlar nasıl sahte ifade hazırlıyor” ifadesini kullandı.

(5)- Pompalı tüfekli saldırgan Çiçek Pasajı'nda ateş açtı: 'Tüm mekanı korkuya boğdu'

İstanbul Beyoğlu, İstiklal Caddesi’nde meydana gelen olayda gece geç saatlerde Çiçek Pasajı'na gelen bir kişi pompalı tüfekle havaya ateş açtı.

O esnada Çiçek Pasajı’nda bulunan müşterilerden biri, sosyal medyadan yaptıkları paylaşımlarda olay anını anlatarak, “Elinde pompalıyla ne yaptığı belli olmayan bir adam tüm mekanı korkuya boğdu. Tek el açılan ateşle yüreğimiz ağzımıza geldi! Ülkenin çivisi çıktı. Eli silahlı insanlar keyfince davranıyorlar” dedi.

(6)- İzmir'de 22 yaşındaki kadın sokak ortasında bıçaklandı

İzmir'in Konak ilçesi Basmane Meydanı'ndaki gar binasının önünde kimliği henüz belirlenemeyen bir erkek tarafından bıçaklanan A.Y. caddenin karşısına geçerek bir lokantanın önünde yere düştü.

Çevredekilerin haber vermesi üzerine olay yerine 112 Acil Sağlık ve polis ekipleri sevk edildi.

Sağlık ekiplerinin olay yerindeki ilk müdahalesinin ardından Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesine kaldırılan 22 yaşındaki A.Y'nin hayati tehlikesinin bulunduğu öğrenildi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder