Türk Hava Yolları…
Göklerde ülkemizi temsil eden kişilerden bağımsız söylüyorum güzide markamız…
1933 yılında kurulan Türk Hava Yolları'nın yüzde 50,88'i halka arz edilmiş durumda. Ortaklık hisselerinin yüzde 49,12'si Türkiye Varlık Fonu'na; bir adet C grubu hisse ise T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'na ait.
Ödenmiş sermayesi, 1,38 milyar TL olan ortaklığın altı adet bağlı ortaklığı, 12 adet de müşterek yönetimine sahip olduğu toplamda 18 adet bağlı ortaklık ve iştiraki var.
Türk Hava Yolları'nın, 2020 yıl sonu itibarıyla 363 uçağa sahip filosuyla, yolcu taşıyan hava yolları arasında filo büyüklüğü bakımından dünyanın en büyük 9'uncu hava yolu şirketi olacağı öngörülüyor.
Yani küresel çapta tanınan bir firmadan bahsediyoruz.
Öte yandan…
Türk Hava Yolları, operasyonel açıdan 2020 yılında karşılaşılan zorluklar neticesinde 255 milyon ABD doları esas faaliyet zararı elde etti.
Ağustos 2021 tarihinde THY Basın Müşavirliği'nden ikinci çeyrek verilerinin paylaşıldığı açıklamada, THY'nin , bu zorlu dönemde COVID-19 salgını kaynaklı krizin etkilerine rağmen 2021 yılının ikinci çeyreğini 114 milyon dolar esas faaliyet kârı ve 62 milyon dolar net zarar ile tamamladığı bildirildi.
Peki, bunları neden anlatıyorum?
THY ismi, başarılarından ziyade liyakatsiz ve havacılık sektöründeki deneyimi sadece uçağa yolcu olarak binmek olan bazı vakıf kökenli kişilerin yönetime atanması ile gündemden düşmüyor.
Yine de anlatacağım konu bu da değil.
Metin Cihan sosyal medya hesabından bazı evraklar paylaştı. TÜGVA ile THY arasında yapılan bir sponsorluk anlaşmasının belgeleri.
THY'den "Bölge Uzmanı Yetiştirme Programı" kapsamında çeşitli ülkelere gönderilecek gençler için 1500 adet uçak bileti isteniyor.
Lakin THY sponsorluğu sadece bununla bitmiyor.
THY'den emekli olan okurum tarafından bana bir bilgi iletildi. THY bazı vakıflar ile -ki bu vakıf isimlerini tahmin edersiniz- protokoller imzalamış. Sponsorluk anlaşmaları yani. Söz konusu da sadece TÜGVA değilmiş.
Ben TÜGVA yetkililerine de doğrulatmak için gönderdiğim belgeleri tekrar gözden geçirdim.
Söz konusu belgelerde bazı bilgiler çıktı.
Şöyle ki:
2016 Vakıf gider tablosunun "Çeşitli Giderler" kısmında 62 bin TL yurt içi seyahat gideri yer alıyor.
Başka bir tabloda da çeşitli kademede bulunan TÜGVA yöneticilerinin yaptığı seyahat tablosu var. Bu tabloda yurt içi uçuş gideri 127 bin TL. Ayrıca listede uçak ücretlerinin yanında "iskonto" ibaresi yer alıyor. Yani TÜGVA yetkilileri de yurt içi uçuşlarında uçuş ücretini neredeyse ödememişler.
Bedavaya uçmuşlar desek yeridir.
Peki, başka hangi vakıf ile sözleşme var diye araştırmaya koyuldum.
Tabii yönetiminde bu vakıfların yöneticilerinin bulunduğu THY çalışanlarından resmî cevap almak imkânsıza yakın. Ancak aldığım bilgilere göre birçok vakıf bu şekilde THY ile protokol yapmış.
Murat AĞIREL / Yeniçağ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder