29 Mart 2021 Pazartesi

25 dakika kazanmak için tarlalar otoyol projesine kurban edilecek - Hilmi MIYNAT Denizli / EVRENSEL

 

Denizli-Aydın otoyolu projesinin verimli tarım alanlarından geçtiğine dikkat çeken yöre halkı projeye tepkili.


İhale süreci yıllar alan Denizli-Aydın otoyolu projesinin yapım çalışmalarına başlandı. Yaşam savunucuları ve çevre platformları projenin tarım arazilerine verdiği zarardan dolayı tepkili.

Verimli tarım arazilerinden geçen otoyol projesinin iptali için Aydın ve Denizli’de eş zamanlı basın açıklaması yapılarak projenin iptali talep edildi.

Öte yandan sulama kanalının ortasından geçen yol çalışması nedeniyle tarlalar susuz kaldı. Sulama zamanı yaklaşan tarla sahipleri, “Yol tarlanın da sulama kanalının da ortasından geçti. Şimdi yolun altından su kanalı yapıyorlar ama bu ay içinde tamamlanmazsa ürün ziyan olacak” dedi.

"KIRSAL KESİMDEN GEÇSE OLMAZ MIYDI?"

Denizli’nin Pamukkale ilçesi Kocadere Mahallesi’nde çiftçiler Denizli-Aydın otoyolunun verimli tarım arazilerinden geçtiğini belirterek, “Bunu çorak arazilerden ya da kanalın başından geçiremezler miydi” diye sordu.

Çiftçi Osman Bozkurt, “11 dönüm meyve bahçem komple gitti. Ayrıca sulama kanalının yıkılmasıyla birlikte yolun altından geçecek bir sulama kanalı çalışması başlatıldı. Süreç uzadı. Arazilerimizi nereden sulayacağız bilmiyorum. Bu verimli arazi bir daha geri gelmeyecek. Kırsal kesimden geçirselerdi bu yolu olmaz mıydı” sözleriyle yapım güzergahına tepki gösterdi.

"TARLADA 29 AĞAÇ VARDI, KAYDA 9 AĞAÇ GEÇMİŞ"

Ağaçlarının yanlış sayıldığını iddia eden Halil İbrahim Özbay, “Benim tarlada 29 ağaç vardı, 9 ağaç yazmışlar. 20 ağaç nereye gitti. Biz tekrar sayım yaptık 29 ağaç çıktı ama kayda 9 ağaç olarak geçti. 15-20 senelik ağaçlar” diye konuştu.


"VERİMSİZ ARAZİDEN GEÇEBİLİRDİ"

Denizli Merkez Ziraat Odası Başkanı Hamdi 

Gemici de otoyolun verimli tarım arazilerinden 

geçtiğine dikkat çekerek şunları söyledi; 

“Yola karşı değiliz ama güzergah telafi edilmeyecek yerde. 250 metre yukarıdan, 

verimsiz araziden geçebilirdi. Bu bölgenin mikroklima iklim özelliği nedeniyle ayvaların raf 

ömrü ve kalitesi çok yüksektir. Rekoltesi, verimi yüksektir!”

"PROJE İPTAL EDİLMELİ"

Çine Yaşam Platformu Sözcüsü Ahmet Uslu ise mevcut yolun rehabilite edilerek 

kullanılabileceğini bu projenin iptal edilmesi gerektiğini söyledi. Uslu, “Köylülere ‘Buradan 

otoyol geçecek arazileriniz değerlenecek’ deniyor. Transit yolun köylülere hiçbir getirisi de 

yok. Bu yol sadece müteahhidi zengin edecek” diye konuştu.

Projeye ilan edildiği günden beri platform olarak karşı çıktıklarını belirten Uslu, “Eski yolun 

genişletilmesi basit. O kullanılabilir. Bu yol için dolgu hafriyatı da yine başka arazilerden 

getirilecek. Güzergah arazileri tahrip edecek. Bu proje tarıma büyük zarar verecek, 

kesinlikle iptal edilmelidir” dedi.

BMİ PROJENİN İPTALİNİ İSTEDİ

Aydın Çevre ve Kültür Derneği (AYÇEP) ile Büyük Menderes İnisiyatifi (BMİ) Denizli ve 

Aydın’da eş zamanlı basın açıklaması gerçekleştirerek projenin iptalini istedi. Denizli’de BMİ, 

Denizli Barosu, TMMOB Denizli İKK ve Denizli Merkez Ziraat Odası Denizli Gazeteciler 

Cemiyetinde basın toplantısı düzenledi.

BMİ Sözcüsü Mustafa Çallıca şirketlerin kazancı ve 25 dakikalık kazanım için verimli tarım 

arazilerinin heba edildiğini vurguladı. Çallıca, “On bin yıldır tarihsel, kültürel varlıklarımıza ve 

uygarlıklara ekonomik ve sosyal yaşama ev sahipliği yapan Büyük Menderes Havzası’nı ve 

ekosistemi yolculukta 25 dakika kazanma uğruna yok etmeyelim. Kazanılacak 25 dakikalık 

zaman için tarihe tanıklık yapan Sarayköy, Honaz, Merkezefendi ve Pamukkale’mizin 

kazanımlarını kaybetmeyelim” çağrısı yaptı. Çallıca açıklamasının devamında tarım ve 

hayvancılığın uğrayacağı zararlara dikkat çekerek otoyol çalışmasının acilen durdurulması 

ve projenin iptal edilmesini istedi.

Hilmi MIYNAT Denizli / EVRENSEL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder